miercuri, 4 noiembrie 2020

 CU GANDUL LA INTALNIREA DE DATA VIITOARE


Fix acum un an am postat pe facebook un text despre o intalnire pe care am asteptat-o mult timp. Vreo 6-7 ani, probabil. Pentru ca eram cu Sergiu Turcanu, un bun suflet din Straseni, l-am rugat sa ne faca si niste fotografii. Astazi, cand am revazut pozele lui Sergiu si textul meu scris acum un an, mi-am zis sa plasez respectiva postare si in spatiul acestui blog personal. Mai stii, poate il intalneste si Nicu sa-l citeasca. Ca a promis sa ne revedem repede. Chiar daca-i toamna deja si vine iarna. Eu zic sa nu ne temem de iarna. Ca dupa iarna vine primavara. Asa-i Nicule?

"Am avut astazi o surpriza mare. Tocmai treceam pe Aleea Clasicilor Culturii Naționale din Bălți, cand aud ca ma striga cineva. Ma intorc si in fata ochilor imi rasare... Nicu Ursu. Colegul de clasa, prietenul, regizorul de teatru, autorul de piese si de proza scurta, dar si mult instrainatul de bastina sa, Corlateni.

A activat in calitate de pedagog la scoala unde a obtinut studii medii, a montat timp de cativa ani mai multe spectacole la Teatrul National "Vasile Alecsandri" din Balti, a editat numeroase bucati literare proprii in diverse publicatii si a plecat sa faca teatru la Petrosani, Romania.

Ne intalneam in fiecare an de Blajini la cimitirul din Corlateni, dar si pe la DECA-press, unde ma vizita cand venea la bastina. Apoi a disparut.

Nu ne-am mai vazut de o multime de ani. Si acum apare, pe neasteptate, plin de vorba si grabit. Deoarece intarziam si eu la o alta intalnire, i-am propus sa ne vedem spre seara. NU, zice, spre seara voi fi la Sculeni. Plec acasa, la Bucuresti. Dar ne intalnim data viitoare.

Ne-am despartit cu gandul la data viitoare. Si cu speranta ca se va intampla nu peste prea mult timp. Eu m-am grabit sa nu intarzii la programata intalnire. S-a grabit si el sa prinda un transport spre capitala. Cu un pic de tristete nevazuta pe fata ce-i trada dorul de Corlateni, de parinti, de copilaria si sotiile din adolescenta noastra."

30 octombrie 2020



Un comentariu:

DESPRE  VARIANTĂ BĂLȚEANĂ A  LACULUI CU NUFERI ȘI RUGINA CARE A  ACOPERIT CHIPUL  DIN CENTRUL URBEI AL  MARELUI MIHAI EMINESCU Tot mai multă...